Al mateix lloc, a la mateixa hora


Bones,
avui he començat el meu projecte, senzill al màxim, on faré sempre la mateixa foto, al mateix lloc i la mateixa hora, tots els dies de l'any (excepte els que forzosament no pugui ser-hi present, que espero siguin els minims possibles). Com molt bé recordareu, la ideia la vaig extreure de la pel.licula smoke, on un magnific Harvei Keitel es planta cada dia a la cantonada on te la seva botiga de tabac, a broklin, per fer la seva foto diaria... La resta ja ho sabeu i si no l'heu vist, doncs ja triguem en organitzar un pasi al local..
Us adjunto el link al històric de fotos
http://www.flickr.com/photos/78785040@N00/
Apadeu

8 comentarios:

N'Arnau ha dit...

Chavalote!Aquest projecte és d'envergadura!A veure quant dures...Ànims i no defalleixis!Aquestes barquetes les mouen de lloc de tan en tan?

cmntez@gmail.com ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
N'Arnau ha dit...

Si Cristòfor!A quina hora has triat de fer la foto Lluiskeitel?

Sergi ha dit...

Per cert jo de tu em crearia una Blog a part per anar penjant les fotos que vagis fent, això et fara ser més constant i a part t'animara anar veient les fotos que pujes, i et possem el link a la secció de Links de Virus-T.

La veritat però i sense intenció de desanimar, crec que comences plantejant un tema masssa dificil, no treballes en un estanc, de fet et vellugues força, per no dir molt, jo no em veuria capaç de fer una cosa així, de fet fallaria tans dies a l'any, no se, de experiències similars (sense figurar a cap pel·licula pero igualment interesants) he vist gent que prioritza la hora al lloc i fa una foto del lloc on esta a una hora concreta (per exemple a les 12:00 AM) he vist gent que ha fotografiat durant un any tot el que ha menjat, fins i tot vaig veure un freak que es feia un retrat cada 8 hores, estigues on estigues, o qui viatja molt i li fa una foto al llit on dorm cada dia abans d'anar a dormir.

Amb tot això que vull dir? Que trobo interesant aquest tipus d'acció fotográfica (de fet jo mateix durant una época m'obligava a fer una foto com a mínim al dia, resultat? moltes fotos de la meva habitació en el moment d'anar a dormir, perque molts dies no havia trobat un moment millor) però que trobo més interesant saber-la adapatar al tipus de vida, inquietuts, necessitats de cadascú!

Ep! que si t'ho proposes ho pots fer! d'això n'estic segur. Apali parlem

Lluis-T ha dit...

Hola nois,
estic molt d'acord amb vosaltres. I segurament em considereu un boig que no durarà ni dues setmanes, doncs la hora triada son les 7.45 a.m.... tots els dies de l'any...bé de moment porto 3 de 3 i la prova de foc vindrà demà dissabte quan em tingui que llevar a 2/4 de vuit per fer això... Potser podria haver triat un lloc més asequible o una formula més factible, peró que voleu que us digui, a part del component fotogràfic i ha un component personal. Recordeu aquells monjos benedictins que es dedicaven a escobrar les escales tots els dies de l'any a la mateixa hora? o quan regaven les pedres, tots els dies, independentment del temps que fes o de la utilitat de tal acte. Però més enllà de tot això hi ha un component de constància, de superació, de reafirmació, de captació de mirades (tota la gent que espera per agafar el tren em mira com si estigues sonat, jeje). I no parlem de la infinita satisfacció que dona el haver ensetat un projecte i somiar amb el resultat final... us ho imagineu.. veure com la llum va variant a mida que van passant les estacions, com la sorra de la platja desapareix i es torna a regenerar, como apareixen i desapareixen les barques de pescadors,... potser més endavant inclús pugui arribar a saber si un dia concret l'amo de la barqueta amb la franja vermella que apareix en primer terme ha sortit a pescar o no... potser pugui arribar a exampar algun banyista matiner quan arribi l'estiu...

Lluis-T ha dit...

Per cert, un altre exercici que trobo molt interessant és apendre a retenir una imatge a la ment. Penseu que mantenir el mateix encuadre no serà tarea fàcil, doncs no tinc cap marca predefinida i vaig amb un trípode d'aquest minis. O sigui que memoritzaré la imatge i la distància focal a la ment i provaré de mantenir-la el màxim possible. Potser d'aqui un parell de mesos no pogueu reconeixer diferències entre dues fotos, si les condicions de llum es mantenen...
Sergi, com puc fer per anar penjant les fotos en un mateix post???

Sergi ha dit...

home el link el col.locarem a la secció de links del blog.

Octavi ha dit...

He vist el lloc en el flickr.

Em sembla una idea molt interessant però el lloc ho fa massa aburrit quant portes 20 fotos.

No sé, pot ser millor en un solar abandonat i fre-ne una al mes, de forma que poguem veure l'evoloció del lloc...

Digu, eh? Que el fet que ho facis i la idea (Encara que treta d'una peli) em sebmbla molt lloable. De fet criticar un cop acabat qualsevol treball creatiu es el més fàcil.

 
Copyright © Estudi Virus-T